Czym kierować się przy wyborze opon zimowych?

Stoisz przed wyborem opon zimowych do swojego samochodu i nie masz pojęcia na co zwrócić uwagę? Sezon zimowy to wiele niekorzystnych warunków atmosferycznych, które...

Ile kosztuje oddanie na złom niekompletnego auta?

W końcu nadchodzi ten moment, gdy nienadające się do dalszego użytkowania auto trzeba zezłomować. Dzięki temu można wyrejestrować samochód i odzyskać składkę odszkodowania, a...

Bezpośrednia likwidacja szkody (BLS) – Klaro wyjaśnia czym jest i kiedy można z niej skorzystać

Jeszcze kilka lat temu (a dokładnie przed 1 kwietnia 2015 roku) poszkodowany w wypadku lub kolizji musiał zgłosić szkodę ubezpieczycielowi sprawcy, omawiać z nim...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Zawieszenie pneumatyczne wciąż najczęściej możemy spotkać w drogich autach, często niedostępnych dla kieszeni zwykłego Kowalskiego. Od jakiegoś czasu jednak staje się standardem w samochodach typu kombi czy SUV. Co sprawia, że ten typ zawieszenia uznawany jest za lepszy i bardziej pożądany?

Nasz sklep: miech r klasa

Zawieszenie klasyczna a pneumatyczne – jakie są różnice?

Główna różnica tkwi przede wszystkim w konstrukcji . Klasyczne zawieszenie zbudowane jest z prostych i dobrze znanych wszystkim podzespołów, takich jak sprężyna, wahacze i amortyzator, i to ich zadaniem jest zapewnienie kierującemu i pasażerom jak najlepszego komfortu jazdy, nawet przy występujących nierównościach jezdni. W przypadku zawieszenia pneumatycznego, rolę sprężyny resora przejął miech wypełniony powietrzem, sprężonym pod wysokim ciśnieniem, który pozwala na jeszcze wyższy komfort jazdy, nawet po sporych nierównościach. Wysoka sprawność w niwelowaniu nierówności dróg sprawia, że to zawieszenie tak chętnie montowane jest w samochodach typu SUV, które przecież z zasady tworzone są nie tylko do jazdy po równych asfaltowych, miejskich ulicach.

Sprawdź nasz sklep: miech ml

Kiedy zawieszenie pneumatyczne najlepiej spełnia swoją rolę?

Pneumatyczny typ zawieszenie ma sporo zalet, w porównaniu do modelu tradycyjnego – począwszy od wyraźnie lepszego komfortu podczas jazdy po nierównych drogach, świetnie sprawdza się na drogach gruntowych, w offroadach i wszędzie tam, gdzie o asfalcie można jedynie pomarzyć . Jednak warto pamiętać o tym, że usterki w zawieszeniach pneumatycznych muszą być wykrywane i usuwane stosunkowo wcześnie , by uniknąć poważnych awarii zawieszenia i tego momentu, w którym niemożliwa już będzie jego regeneracja . Dlatego zawieszenia pneumatyczne należy sprawdzać co 30 tysięcy kilometrów.

Sklep Airmatic: miech mercedes w212

- REKLAMA -

Zalety zawieszenia pneumatycznego