Zawieszenie pneumatyczne wciąż najczęściej możemy spotkać w drogich autach, często niedostępnych dla kieszeni zwykłego Kowalskiego. Od jakiegoś czasu jednak staje się standardem w samochodach typu kombi czy SUV. Co sprawia, że ten typ zawieszenia uznawany jest za lepszy i bardziej pożądany?
Nasz sklep: miech r klasa
Zawieszenie klasyczna a pneumatyczne – jakie są różnice?
Główna różnica tkwi przede wszystkim w konstrukcji . Klasyczne zawieszenie zbudowane jest z prostych i dobrze znanych wszystkim podzespołów, takich jak sprężyna, wahacze i amortyzator, i to ich zadaniem jest zapewnienie kierującemu i pasażerom jak najlepszego komfortu jazdy, nawet przy występujących nierównościach jezdni. W przypadku zawieszenia pneumatycznego, rolę sprężyny resora przejął miech wypełniony powietrzem, sprężonym pod wysokim ciśnieniem, który pozwala na jeszcze wyższy komfort jazdy, nawet po sporych nierównościach. Wysoka sprawność w niwelowaniu nierówności dróg sprawia, że to zawieszenie tak chętnie montowane jest w samochodach typu SUV, które przecież z zasady tworzone są nie tylko do jazdy po równych asfaltowych, miejskich ulicach.
Sprawdź nasz sklep: miech ml
Kiedy zawieszenie pneumatyczne najlepiej spełnia swoją rolę?
Pneumatyczny typ zawieszenie ma sporo zalet, w porównaniu do modelu tradycyjnego – począwszy od wyraźnie lepszego komfortu podczas jazdy po nierównych drogach, świetnie sprawdza się na drogach gruntowych, w offroadach i wszędzie tam, gdzie o asfalcie można jedynie pomarzyć . Jednak warto pamiętać o tym, że usterki w zawieszeniach pneumatycznych muszą być wykrywane i usuwane stosunkowo wcześnie , by uniknąć poważnych awarii zawieszenia i tego momentu, w którym niemożliwa już będzie jego regeneracja . Dlatego zawieszenia pneumatyczne należy sprawdzać co 30 tysięcy kilometrów.
Sklep Airmatic: miech mercedes w212