Zestaw zawieszenia można kupić w wielu sklepach. Czy jego zakup jest koniecznością? Wszystko tak naprawdę zależne jest od tego w jakim stanie jest pojazd mechaniczny. Nie jest powiedziane, że trzeba będzie dokonywać zamiany, jeżeli chodzi o te elementy. Jeżeli jednak dojdzie do niespodziewanej usterki lub też zacznie gromadzić się na nich rdza – czas na to, aby pomyśleć o wymianie.
Poszczególne elementy zestawu zawieszenia
Mówiąc o czymś takim, nie można zapomnieć o tym, że tak naprawdę ma się do czynienia z wieloma elementami. W każdym zestawie zawieszenia ma się do czynienia przynajmniej z kilkoma podzespołami. Właściwie to należałoby powiedzieć, że ma się do czynienia z trzema grupami takich produktów, które zalicza się do:
- elementy wodzące – są to te części, które odpowiedzialne są za oddzielenie kół od masy nadwozia. Całkiem możliwe, że zdecydowana większość osób słyszała już o wahaczach.Są one bardzo ważne, ponieważ to one wpływają na zachowanie samochodu podczas skręcania.
- elementy sprężyste – części odpowiedzialne za przechowanie dostarczonej energii i oddawanie jej w odpowiednim momencie.
- elementy tłumiące – to dzięki nim nie odczuwa się tak mocno drgań podczas jazdy samochodem. Nie można ich pomijać, ponieważ to one w dużej mierze odpowiedzialne są za bezpieczeństwo podczas jazdy.
Sporo jest tych elementów, które zalicza się do zestawu zawieszenia. Można się im zresztą przyjrzeć na stronie https://autoupgrade.pl/88-zestaw-zawieszenia.
Dlaczego zawieszenie się psuje?
No cóż, odpowiedź można uzyskać przyglądając się temu, w jakim stanie są polskie drogi. Zresztą, z takim problemem ma się do czynienia w wielu miejscach. To właśnie różnego rodzaju uskoki, dziury, czy też inne uszkodzenia na drodze odpowiedzialne mogą być za to, w jakim stanie jest zawieszenie. Tym bardziej trzeba na bieżąco kontrolować to w jakim stanie jest cały zestaw zawieszenia. Usterkom najczęściej ulegają takie elementy jak:
- sworzeń – element, który stanowi połączenie wahacza ze zwrotnicą. Sworzeń ulega awarii poprzez jazdę na długim odcinku trasy, gdzie ma się do czynienia z wieloma nierównościami.
- wahacz – to w nim można znaleźć tuleje, jak również sworznie. Jego minusem jest to, że na ogół jest to jednolity element. Jeżeli popsuje się coś w nim, to i tak należy pomyśleć o wymianie całego wahacza.
Są też i inne elementy, które ulegają awarii, jeżeli chodzi o zestawy przy zawieszeniu. Nie ma co zwlekać z naprawą, ponieważ negatywnie wpływać może to na komfort jazdy.